Nea Mitica [ VI ]

Viata la tara (sau altfel spus o introducere in fabulosul satului transilvan)
- fragment-de Mihalache Catalin

Nepotii se adunasera la gura sobei. Lemnele trozneau incinse de un foc jucaus. Iar nea Mitica avea oaspeti in aceasta seara. Costica, calugarul de peste deal, isi facuse drum pe la el. Si era o placere sa ii auzi punind tara la cale.
-Nici nu iti inchipui Costica, ce am putut vedea eu la oras. A disparut cu totul cultul eroilor de altadata, ca si dragostea de frumos din vremurile tineretilor mele. Sa luam ca exemplu ceea ce ei numesc mass-media. Televiziunea are emisiuni foarte dese cu stiri in care sunt descrise lucruri aduse parca de la Talpa Iadului. Desenele animate pentru copii sunt pline de demoni, vampiri si alte creaturi pline de ura. Filmele sunt cu atit mai apreciate cu cit prezinta mai multa durere, maceluri, ucigasi, groaza si disperare. De parca toti dracii din lume vor sa isi gaseasca drum spre inimile noastre. Uitandu-te zilnic la aceste lucruri nu e de mirare ca mai devreme sau mai tarziu sufletul tau se va stinge. Poate ca vei fi un om destept, un muncitor bun, dar nu vei mai putea fi niciodata un om cu sufletul treaz.
-Eu stiu ce ar fi de facut Mitele, isi incepu Costica pledoaria. Ar trebui ca lumea sa auda din nou si de ceapalta parte a monedei. Sa isi aduca aminte ca acolo unde sunt demoni pot apare si ingerii. Ca aceste fapturi minunate au fost si vor fi mereu intre noi. Oare cati dintre noi mai stiu ca fiecare are alaturi de el un inger, trimis sa il ajute in momentele grele ale vietii sale? Cati mai au auzit azi de ingerul sanatatii, de ingerul copilariei, de ingerul primei iubiri sau de magnificii arhangheli? Colbul s-a asternut demult peste acele scrieri care ii pomeneau, si parca cineva ar avea interesul ca noi sa uitam...

A doua zi de dimineata, Laur, cel mai mic dintre nepoti, isi incepea ziua recitand in soapta asa cum il invatase bunicul sau:


Inger ingerasul meu
ce mi Te-a dat Dumnezeu,
eu sunt mic,
Tu Fa-ma mare.
eu sunt slab,
Tu Fa-ma tare.
si-n tot locul ma pazeste,
si de rau Tu ma fereste,
Amin.

Primul pas fusese facut. Poate ca totusi generatiile viitoare mai au o sansa.

12/2006

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Dimineata, cand ma trezesc