Cand i-am intrebat cand au iesit si ei ultima oara la un film, sau daca isi permit sa mai piarda timpul in compania unei fete, au zambit. Am fost de fata, am vazut totul si inca nu imi venea sa cred.
Dar sa o luam de la inceput.. Avem un oras oarecare, de citeva mii de locuitori, in care aproape nimic nu mai poate fi readus la viata. Care au putut au plecat sa munceasca in strainatate. Care au fost mai ghinionisti, de abia isi duc zilele de azi pe maine. Sunt 6 baieti si 2 fete, cu varste intre 16 si 18 ani. Nu mai vor sa stie de scoala. Sunt bucurosi ca se pot juca de dimineata pina seara la calculator. Si mai sunt si platiti pentru asta. O forma de sclavie moderna. O viata virtuala ca sa le permita sa isi intretina familia cu bani reali. Sunt jucatori profesionisti de WOW (World of Warcraft). Sa facem un calcul simplu, dar nu simplist. Stau la calculator de la 8 la 20. In acest inteval aduna aproxinativ 80 de gold virtual. Ceea ce intr-o luna inseamna 2400 gold. 1000 gold se cumpara cu 83 euro. 2400 wow gold inseamna aproximativ 200 euro. Bani impartiti cu cel care le pune la dispozitie calculatoarele si linia de internet. Acest mic intreprinzator produce peste 800 euro cu 8 calculatoare, in urma activitatii lor. Cei 100 de euro insa care le ramin abia daca le ajung pentru mancare si tigari. Ei spun ca traiesc. Ei au vise. Visul lui Surdu este sa devina si el sef. "Cand o sa am suficienti bani o sa imi iau si eu 8-10 calculatoare si o sa ii pun pe altii sa munceasca." Nu va ajunge poate niciodata sa faca asta. Dar visul acesta ii da puterea sa continue. Sa mearga mai departe.


02/2007

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Dimineata, cand ma trezesc