Un tată fanatic pentru Fnatic

Un articol interesant despre League of Legends aici:

http://eune.leagueoflegends.com/ro/news/esports/esports-editorial/un-tata-fanatic-pentru-fnatic

"Un tată fanatic pentru Fnatic"

DE RIOT YEMBLES

Ce se întâmplă când fiul tău de 16 ani ajunge unul dintre cei mai buni jucători de League of Legends din Europa? E o revelație care, în urmă cu aproape doi ani, i-a schimbat complet viața lui Pieter Diepstraten. Probabil că n-ați auzit niciodată de Diepstraten, dar sigur știți de fiul lui, Fabian – cunoscut mai degrabă ca Febiven, jucătorul de pe culoarul din mijloc din Fnatic, echipa campioană a LCS EU. Am discutat cu domnul Diepstraten în Stockholm, la finalul primei zile a playoff-urilor LCS EU – cu 24 de ore înainte ca fiul lui să ajute Fnatic să-și asigure poziția de prim competitor european la Campionatul Mondial – pentru a afla mai multe despre rolul pe care l-a jucat familia lui Febiven pe drumul lui către glorie.
''Știam că se joacă pe internet, dar nu știam ce. Se tot juca diverse jocuri cu fratele lui,'' spune Diepstraten. ''Într-o bună zi, acum vreo 20 de luni, m-a sunat: «Tată, tată, e cineva care vrea să vorbească la telefon cu tine».'' De cealaltă parte a receptorului era un american, care s-a prezentat ca fiind Jack Etienne. ''Habar n-aveam cine era Jack Etienne! Mi-a zis, «Sunt Jack Etienne de la Cloud 9, vreau să-i ofer un contract fiului dumneavoastră,» pentru că atunci fonda Cloud 9 Eclipse.''

INVOCATORUL IESE DIN ȘCOALĂ

Normal, Diepstraten n-a fost convins din prima. Conceptul suna foarte ciudat. Un contract? Ca să se joace pe calculator? ''I-am zis, «Trebuie să meargă la școală! Are doar 16 ani!» Dar în clipa aceea mi-am dat seama că nu-l puteam ține din drumul lui.''
Cloud 9 Eclipse avea să le fie vândută celor de la H2k Gaming. Echipa îi cuprindea și pe jucătorul de pe culoarul de sus Odoamne și pe ADC-ul Hjärnan, care sunt încă activi în H2k. Febiven a jucat alături de ei până la finalul sezonului, când au început să apară ofertele de transfer. ''Am fost sunat de trei echipe din America. Putea să aleagă oricare din cinci echipe, dar el nu zicea altceva decât «Fnatic, Fnatic, Fnatic. La Fnatic trebuie să ajung!»''
Modul în care Febiven a crescut în noua lui carieră l-a asigurat pe Diepstraten că intuiția lui de la început, de a-și lăsa fiul să se joace, era cea corectă. Dar se pare că oricum scepticismul lui inițial n-a durat prea mult. ''Am citit mai mult și mi-am dat seama că poate să câștige bani și din cariera asta,'' își amintește el. ''Normal, se poate întoarce la școală când are 22, 23 de ani. Te poți întoarce oricând la școală. Asta este o ocazie în viață. Avem patru copii și ne gândim așa: dacă ești bun la ceva, ar trebui să încerci să faci lucrul respectiv.''
Atitudinea înțeleaptă a lui Diepstraten i-a permis lui Febiven să crească, iar el a avut motive să se bucure când și-a văzut fiul în acțiune. ''M-am uitat pe Twitch și am mers de câteva ori la Köln cu familia, unde l-am văzut în studio. N-ai cum să nu fii mândru când îl vezi așa!''

TOATE DRUMURILE DUC PESTE TOT

Diepstraten pare să se distreze enorm în călătoriile prin lume alături de fiul lui. ''Când putem, călătorim cu el să participăm pe viu la petreceri și meciuri, așa că am fost în Los Angeles, Berlin, Madrid, acum suntem aici... Mi-a schimbat viața! Sunt fericit.''
Și distanța nu e o problemă? ''Avem telefoane, avem Skype, deci e în regulă. Știu că locuiește cu cinci băieți și cu Deilor [antrenorul Fnatic]. E o familie unită. Știu că e fericit acolo.''
''Am încercat să mergem cu mașina la Berlin acum vreo cinci săptămâni. E un drum de șase, șapte ore din Olanda, din Rotterdam. Ne-am luat liber trei sau patru zile, am fost la Berlin și ne-am uitat la două meciuri ale echipei Fnatic în studioul de acolo. Am fost la casa de jocuri. Am mai fost acolo de vreo două sau trei ori. E extraordinar! Așa că știm că e pe mâini bune și că organizația Fnatic e foarte profesionistă.''
Diepstraten pare să accepte fără probleme situația unică a lui Febiven, dar mai are momente când reușitele fiului său și celebritatea de care se bucură îl prind pe picior greșit... ''Azi eu și mama lui stăteam cu tatăl și sora lui Rekkles și l-am prins pe Febiven la telefon și i-am zis «Vino să ne vezi! Adu-l și pe Rekkles!» Dar el ne-a zis, «Nu, nu, am fi pur și simplu asaltați!»'' Diepstraten râde cu gândul la absurdul situației. ''Eu înțeleg! Aș vrea să vină să ne vadă. Dar înțeleg că nu poate.'' Și cum e să vadă atât de mulți oameni care vin să-i susțină pe Febiven și Fnatic? ''Sunt foarte mândru! Foarte mândru. E extraordinar.''

GALERIA

În mod inevitabil, nu toată familia lui Febiven poate participa la evenimente, așa cum fac părinții lui, dar ceilalți îi urmăresc meciurile și activitatea. Chiar și bunicii. ''Toată lumea stă cu ochii pe el,'' spune Diepstraten. ''Chiar și părinții mei se uită la meciuri. Au 75 de ani. Nu înțeleg ei foarte bine ce-i cu jocul, dar se uită la numărul de asasinate și se gândesc că cei care au mai multe sunt câștigătorii.''
Dar ce se va întâmpla în viitor? În timp ce Febiven se antrenează pentru Mondiale, tatăl lui se gândește la ce ar putea urma. ''Ar putea fi un antrenor bun. Sau un manager. Sau ar putea lucra la Riot. Cred că ar fi posibil să facă așa ceva. Normal, ar trebui să-și și dorească, dar cred că sunt șanse mari să meargă în direcția aceea.''
''Nu-l văd întorcându-se la școală. Cred că se descurcă mai bine să călătorească în jurul lumii cu tinerii.'' În ce privește cum merg ''lucrurile'', noi zicem că există și situații mai rele. În special când e vorba de experiențe pe care le poți împărtăși cu familia.
Însă viitorul e destul de departe, iar Febiven nu-și bate capul cu el acum. Următoarele două luni sunt unele dintre cele mai importante din viața lui de până acum și se pare că așa le și consideră. ''E concentrat 200%,'' spune Diepstraten. ''«Vreau să merg la Mondiale. Vreau să fiu numărul unu.» Asta e misiunea lui.''
Dacă i se împlinește visul, familia lui va fi alături de el, gata să-i împărtășească victoria.

Comments

Popular posts from this blog

Ultima mea carte s-a lansat azi pe Amazon

Ritm

Dimineata, cand ma trezesc